Don Quijote. Aventura del titiritero y adivinanzas del mono adivino

Autores/as:
Cronoloxía:
1905

Recréase visualmente o interior dunha estancia, que corresponde á escena do Quixote (Parte II. Cap. XXV- Aventura do titiritero e adiviñas do mono adiviño) desenvolta nunha venda. No centro, aparece don Quixote sentado nun banco, vestido con helmo e armadura, e apoiando os seus brazos sobre unha espada. Unha serie de personaxes rodéano con expresión de asombro ao escoitar a Maese Pedro que, acompañado por un mono, revélalle a súa identidade ao protagonista, explicando que o animal adiviña todo o pasado e presente: [...Estas pernas abrazo, ben así como abrazase as dúas columnas de Hércules, oh resucitador insigne da xa posta en esquecemento andante cabalería, oh non xamais como se debe encomiado cabaleiro don Quixote da Mancha...]

O escultor mantivo a descrición escrita na novela para caracterizar ao titiritero e aos demais personaxes, cuxa indumentaria (jubones, greguescos, medias, calzóns, gola e outros complementos), reflicte con gran verismo o estilo da época. Na colección do museo gárdase un debuxo (nº de inventario 5740) que posiblemente sexa o bosquexo para esta placa de barro. Esta placa conmemorativa, que posiblemente sexa tamén un bosquexo ou modelo para unha placa en metal, está reproducida na publicación Centenario do Quixote en Galicia, que a liga de Amigos da Coruña realizou en 1905 con motivo do III Centenario da publicación da novela de Cervantes.

Folla técnica

Barro cocido
Realismo
Autores/as:
Cronoloxía:
1905
Escultura
Personaxes literarios
Figura. Animal
Asignación. Doazón: Brocos, Donnino (05/12/1959)
Historial:

EXPOSICIÓNS:
Ano 1985. Lugar: A Coruña. Colexio Calvo Sotelo. 1- 15 de Agosto. Exposición homenaxe ao artista Isidoro Brocos. Deputación Provincial da Coruña.

Placa: Altura = 28,6 cm; Anchura = 41,6 cm
Modelaxe