El boyero castellano
Folla técnica
Forma parte do proxecto As rexións de España encargado ao autor pola Hispanic Society of América de Nova York.
Declarado BIC por decreto 58/1993, do 25 de febreiro.D.O.G. nº 45 do 8 de marzo de 1993.
Foi reproducido nun selo de correos de 40 cms, cor morada, editado en marzo de 1964.
PROCEDENCIA:
Procede da colección da filla do pintor dona Elena Sorolla de Lorente, Madrid.
Foi poxado en Sothesby´s de Nova York o 27de maio de 1982, lote 91.
Novamente poxado en Fernando Durán de Madrid o 6 de maio de 1986, lote 58 (Revista Anticuaria nº30, p.62).
Foi adquirido por D. José Daporta González.
Declarado BIC por decreto 58/1993, do 25 de febreiro.D.O.G. nº 45 do 8 de marzo de 1993.
Foi entregado polos seus herdeiros á Xunta de Galicia en 1995 como dación, sendo depositado no Museo de Belas Artes dá Coruña.
EXPOSICIÓNS:
Ano 1926: XV Exposición Internacional de Venecia
Ano 1944: Exposición homenaxe a Sorolla en Valencia
Ano 1956: Un século de Arte Española. Dirección de Belas Artes. Ministerio de Educación Nacional.
Ano 1963: Exposición conmemorativa do Primeiro Centenario do seu nacemento. Casón do Bo Retiro, Madrid. p. 106
Ano 1987: Colección de Arte. Rosita Gómez Comuñón - José Daporta González. Hostal Reyes dos Católicos. Santiago de Compostela
Ano 1988: Joaquín Sorolla. Pintor da luz. Conmemorativa do 125 aniversario do seu nacemento. Instituto Valenciano de Arte Moderna.
Ano 1989: A exposición anterior itinera por Estados Unidos: Art Museum St. Louis, Museum of Modern Art San Diego, IBM Galery New York.
Ano 1991: Exposición no Hispanic Societty of America
Escena campesiña na que en primeiro plano sitúase un home ataviado con ampla capa de cor pardo e chapeu castelán. Na súa man sostén unha longa vara coa que se axuda na condución dun par de bueyes. Estes, engalanados con vistosos cabezales, tiran dun carro cargado de sacos dos que queda unha parte no chan. Na marxe esquerda, obsérvase a paisaxe en profundidade mediante a sucesión de diversos planos formados por unha chaira árida, un pobo e ao fondo unha montaña que se funde co horizonte celeste. En 1911 Archer Milton Huntington encarga a Sorolla o proxecto de decorar a Hispanic Society of America en Nova York, co tema de Tipos e Rexións de España. O pintor, para levar a cabo dita tarefa, comeza realizando unha serie de bosquexos e estudos de personaxes vestidos con traxes típicos e realizando faenas que representen á rexión. Este óleo é un estudo de tipos de tamaño natural, preparatorio para formar parte do panel de Castela e León, titulado - A festa do pan - por canto a figura aparece vestida cunha indumentaria típica de campesiño castelán e os sacos de trigo aluden á principal produción agrícola de Castela. O boyero castelán é un dos bosquexos máis impoñentes pola súa intensidade pictórica, excedendo o seu mero carácter de estudo preparatorio.