Estudio para Comida de boda en Bergantiños

Cronoloxía:
1916[ca]

Bosquexo de dúas figuras de medio corpo emprazadas cara á dereita do cadro. Os seus rostros vólvense respectivamente á esquerda, permitindo intuír unha terceira persoa da que só asoman as súas mans. Centra a composición, o amplo pano de cor vermella que leva a muller na cabeza. Esta obra é un bosquexo preparatorio de dous das figuras que formarían parte da obra definitiva Comida de Voda en Bergantiños, pintada no seu estudo da coruñesa praza de María Pita e presentada na Exposición de Arte Gallego da Coruña en 1917, actualmente exhíbese na Real Academia de Belas Artes de San Fernando de Madrid. Ademais, existe unha primeira versión titulada Cena gallega, do ano 1915, que forma parte da colección do Museo Nacional de Bellas Artes de Santiago de Chile. O bosquexo preparatorio mostra a súa mestría e profundo dominio da luz e da cor a base dunha pincelada solta e fresca. Sotomayor, representante dunha pintura rexional costumista marcada pola influencia da xeración do 98, pintou os tipos humanos galegos sempre desde unha perspectiva amable e alegre, realizando unha exaltación lírica dos costumes da súa terra.

Folla técnica

Número de inventario:
Materia / Soporte:
Lenzo
Contexto cultural / Estilo:
Rexionalismo
Cronoloxía:
1916[ca]
Clasificación:
Pintura
Iconografía:
Costumista. Tipos populares
Procedencia:
Asignación. Doazón: Seijo Rubio, José; Pérez Cepeda, Isabel (22/11/1974)
Historial:

EXPOSICIÓNS:
Ano 1961: Dirección Xeral de Belas Artes, Madrid, abril.
Ano 1975: Exposición Antolóxica de Sotomayor. Comisaria Nacional de Museos e Exposicións. Sede: Palacio de Velázquez, Madrid.
Ano 1976: Homenaxe a Fernando Álvarez de Sotomayor. Comisión executiva do Centenario do pintor Sotomayor. Sede: Hostal Reyes Católicos. Santiago de Compostela.
Ano 1980: Homenaxe a Pintores Ferroláns. Deputación provincial da Coruña. Sede: Colexio Calvo Sotelo.
Ano 1981: Mostra do traxe galego. Asociación Provincial de Coros e Danzas. Sede: Sala de Exposicións da Delegación Provincial de Cultura, A Coruña.
Ano 1985: Sotomayor. Sede: Museo San Telmo, San Sebastián.
Ano 1998-1999. Fernando Álvarez de Sotomayor. Xunta de Galicia. Consellería de Cultura, Comunicación Social e Turismo, Museo de Belas Artes dá coruña, Centro Cultural Caixavigo, Centro Cultural García Barbón, Vigo. Decembro-xaneiro.

Medidas:
Con marco: Altura = 103,5 cm; Anchura = 86,2 cm; Profundidade = 7,5 cm