Imaxe:

Santa María Magdalena

Autores/as:
Cronoloxía:
1660[ca]-1666[ca]

ATRIBUIDO A MATEO CEREZO

Seguindo o modelo tradicional para representar á Madalena como penitente, a súa figura está vestida austeramente cun sinxelo saial e é evocada en soidade e no medio da natureza para indicar a súa renuncia ás banalidades do mundo. Esta representación foi habitual na arte barroca católica xa que para a Igrexa, a imaxe do arrepentimento e a penitencia da santa era un exemplo para fortalecer a fe dos fieis e un motivo para reflexionar sobre a súa salvación. Neste lenzo ten a aureola da santidade e sostén entre as súas mans un crucifixo cun intenso fervor, que xunto coas cadeas situadas sobre a roca, simbolizarían a súa identificación con Cristo crucificado. Para representar á Magdalena, Mateo Cerezo creou dous modelos coa figura da santa de medio corpo, que repetiu con frecuencia e dos que se realizaron numerosas réplicas. Esta imaxe correspondería ao momento final das súas creacións artísticas, cando a gama cromática redúcese, os claroscuros acentúanse e a expresión da santa adquire un maior misticismo.

Folla técnica

Número de inventario:
2889
Materia / Soporte:
Lenzo
Contexto cultural / Estilo:
Barroco
Autores/as:
Cronoloxía:
1660[ca]-1666[ca]
Clasificación:
Pintura
Iconografía:
Relixiosa. Santos. Penitentes
Procedencia:
Asignación. Doazón: Vilar do Valle, Amelia (12/06/1958)
Historial:

Un exemplar similar ao deste lenzo que se conserva na Hermandad del Refugio de Madrid aparece citado e reproducido en Angulo Íñiguez, Diego. La pintura del siglo XVII. Ars Hispaniae, Vol. XV, Madrid , 1971. p. 288, il. 305.

Medidas:
Con marco: Altura = 68,5 cm; Anchura = 58,5 cm; Profundidade = 5,5 cm
Lenzo: Altura = 53 cm; Anchura = 42,7 cm
Técnica:
Pintura ao óleo
Obxecto:
Cadro