Xogador de fútbol (Virgilio Rodríguez Rincón)

Cronoloxía:
1911[ca]

Obra orixinal para realizar o cartel do Real Club Deportivo da Coruña. O fútbol, un dos deportes que adquiriu máis popularidade desde a súa introdución en Galicia, tivo o seu propio cartel anunciador desde comezos do século XX. Como exemplo, o cartel de propaganda que o Real Club Deportivo da Coruña encargoulle a Francisco Lloréns, quen realizou outros dous exemplares, entre os anos 1910 e 1911, para a conmemoración dos eventos do club. O pintor residía naqueles anos na Coruña e a actividade como cartelista ocupou unha pequena parcela da súa produción artística. Neste lenzo, obra orixinal que serviu para realizar en papel aquel cartel conmemorativo, observamos como a figura do xogador de fútbol, Virgilio Rodríguez Recuncho, que sostén o balón no alto, destaca sobre un fondo neutro e é o protagonista da composición. Está caracterizado de modo sintético pero prestando atención aos seus trazos individuais. A expresividade lógrase cun debuxo de liñas continuas que fixan a silueta da figura e co emprego de tintas planas, sen sombreados, creando unha estética próxima ás novas correntes do cartelismo da época. O cartel reproduciuse en tarxetas postais que se publicaron en París en 1912 por Guilleminot, Boespflug et Cie.

Folla técnica

Lenzo
Cronoloxía:
1911[ca]
Pintura
Xogos e deportes
Depósito Xunta. Doazón: Herdeiros de Virgilio Rodríguez Recuncho (23/03/2015)
Historial:

EXPOSICIÓNS:
2019: Valor e mestría. Galicia como fútbol. Fundación Cidade da Cultura de Galicia. Museo Centro Gaiás, Santiago de Compostela (15 de febreiro- 1 de setembro de 2019).

Con marco: Altura = 205,5 cm; Anchura = 101,5 cm; Profundidade = 4 cm
Lenzo: Altura = 201 cm; Anchura = 95,5 cm