
OS TEMAS DA ARTE: España/Artes visuais (1941-1975)
Tras as vangardas europeas e españolas nas dúas primeiras décadas do século XX, e tras a II República, os anos da ditadura franquista impuxeron uns baluartes doctrinales nas artes visuais que practicamente duraron ata os anos 80 do pasado século. Aínda así, en España foron frutíferos e diferenciados tanto os seus movementos de grupo ou escola (vinculadúas a outros internacionais nun estilo poderiamos definir como «occidental» nas súas dinámicas epocales), e significaron unha certa apertura emotiva (con claros compoñentes de reclamo de liberdades políticas e ideolóxicas nalgúns casos) e tamén cultural e comprometida coa imaxe de renovación visual que se pretendeu e promoveuse desde os países da nosa contorna europea, desde EE. UU. e, por suposto, desde éospañoles nas diásporas do exilio, fundamentais para asumir e comprender a creación artística, as súas prácticas, as súas discursos teóricos e as súas reivindicacións de democracia desde as tribunas internacionais tanto culturais como de pensamento e acción. Tamén, coas prácticas de difusión cultural e e prolmoción do réxime no exterior e no Estado.
Proponse neste curso coñecer aos artistas que dentro de España (e en Galicia en particular e na súa diáspora americana, fundamentalmente) crearon unha imaxe-concepto da realidade moderna desde linguaxes artísticas impresas na internacionalidad, cimentada en lecturas conxunturais da Historia de España e en certos rexistros da súa identidade.
Contidos:
1. Inicios. 1941-1951.
A Academia Breve de Crítica de Arte.
O Salón dos Once de 1949: Saura, Tàpies, Milleiros, Cuixart, Oteiza.
A Escola de Altamira.
I Exposición Internacional de Arte Abstracta, Santander.
I Bienal Hispanoamericana de Arte.
O Instituto de Cultura Hispánica.
2. !951-1960. As derivas do surrealismo.
Vangarda e tradición.
Dalí, Mirou, Picasso.
El Paso.
Dau ao Set.
3. Os escintileos artísticos norteamericanos.
Os «burgueses modernos».
III Bienal Hispanoamericana de Arte.
O Museo de Arte Contemporánea de Madrid.
O Instituto de Estudos Norteamericanos.
Equipo 57.
1960: New Spanish Paintig and Sculpture, MoMA, Nova York.
4. Formalismo e liberdade.
5. O informalismo español no estranxeiro.
6. Os anos transitivos. A década dos 70.
7. Galicia e a modernidade: compromiso e función.
O Laboratorio de Formas.
8. A utilidade política da arte.
Clases:
Dez clases de dúas horas cada unha. Con apoio nas obras da colección do Museo de Belas Artes da Coruña.
Inscripción:
Por correo electrónico mu.belas.artes.difusion@xunta.es
Por teléfono: 881 881 700 (de lunes a viernes de 9 a 14 horas)