Imaxe:

Ligereza y atrevimiento de Juanito Apiñani en la de Madrid.

Autores/as:
Cronoloxía:
1815-1816 (Plancha: 1815-1816. Serie: 1921)

O título orixinal de Goya, Saltar el toro con palo, modifícase tras a intervención de Ceán Bermúdez e a identificación dos protagonistas e o lugar.

A estampa destaca pola súa mestría no modo de reflectir o dinamismo a través duns trazos esenciais. A súa inmediatez e a equilibrada composición no centro queda focalizada polo grupo principal do touro e o toureiro, e pola destreza de Goya ao apiñar aos espectadores na parte esquerda da composición deixando baleiros o resto dos tendidos, recurso visual que nos transmite esa sensación de calor sufocante no ambiente.

Fronte ao dramatismo doutras composicións da Tauromaquia, esta posúe unha elegancia e sutileza extraordinaria, froito tal vez do tipo de lance onde non se chegaba a dar morte ao touro e o drama quedaba circunscrito na acción arriscada do toureiro.

Folla técnica

Número de inventario:
4576
Materia / Soporte:
Papel verjurado
Contexto cultural / Estilo:
España. Reinado de Fernando VII (1814-1833)
Autores/as:
Cronoloxía:
1815-1816 (Plancha: 1815-1816. Serie: 1921)
Clasificación:
Artes gráficas. Estampaxe
Iconografía:
Taurina
Procedencia:
Depósito: Real Academia Galega de Belas Artes (14/08/1947)
Medidas:
Pegada: Altura = 249 mm; Anchura = 354 mm
Mancha: Altura = 219 mm; Anchura = 310 mm
Papel: Altura = 349 mm; Anchura = 449 mm
Técnica:
Augaforte
Augatinta
Obxecto:
Estampa