María Concepción Ruiz de la Escalera

Cronoloxía:
1880[ca]

Cara ao final da súa carreira artística Madrazo realiza o retrato póstumo de Concepción Ruiz da Escaleira falecida en Madrid en 1880. Nel obsérvase como o pintor a pesar de experimentar unha evolución estilística conforme ás novas correntes artísticas, permanece fiel as ensinanzas de xuventude adquiridas dos dous grandes mestres universais Velázquez e Goya.

Así, unha vez máis, o pintor segue na súa traxectoria de manter a austeridade cromática na representación da indumentaria, facendo predominar o uso do negro e mostrando o virtuoso dominio dos seus matices. E igualmente, unha vez máis, crea un contrapunto a esa monocromía salpicándoa de puntuais brillos e toques de cor.

Con todo, o fondo, ao aire libre, debátese entre os ecos aínda románticos que se perciben coa presenza da árbore nun lateral, e, unha celaxe que se vai aclarando, máis acorde cos novos tempos que miran a tendencias pictóricas máis realistas. Perceptibles estas tamén na representación do rostro de expresión máis espontánea e veraz, carente de calquera adulación.

Folla técnica

Lenzo
Romanticismo
Cronoloxía:
1880[ca]
Pintura
Retrato. Feminino
Depósito: Museo Nacional del Prado (12/05/1947)
Historial:

Provén do desaparecido Museo de Arte Moderna. Reverso: No marco a lapis (Rto. de Dona Concepción Ruiz de la Escalera).

EXPOSICIÓNS
Ano 1985. Os Madrazo e o seu tempo. Museo Municipal, Madrid.(1 de marzo-1 de maio); Barcelona (5-Maio-20 Xuño).

Con marco: Altura = 98 cm; Anchura = 82,5 cm; Profundidade = 7,5 cm
Lenzo: Altura = 66 cm; Anchura = 50 cm