banner exposicion Legado EPB

Secretaría Xeral de Cultura da Consellería de Cultura, Educación e Universidade
Catálogo:
Non

A exposición trata de dar a coñecer os obxectos pertencentes ao legado da familia de Emilia Pardo Bazán, por medio dunha singular intervención arquitectónica instalada na sala 5 do museo. A mostra complétase con outros fondos da propia colección do Museo, que permiten recrear o que foi a vida coruñesa da época da célebre escritora e os ambientes e personaxes que tiñan relación con dona Emilia.

Máis información sobre as pezas destacadas aquí

CONTIDO DA EXPOSICIÓN

O Museo de Belas Artes conserva un conxunto de obxectos que pertenceron a Emilia Pardo Bazán.

No ano 1946 a filla da escritora, María de las Nieves Quiroga y Pardo Bazán, marquesa viúva de Cavalcanti, doa ao Museo un retrato de Dona Emilia pintado por Xesús Corredoyra e un conxunto de 215 moedas que abarcan desde o período romano ata o século XIX.

En 1950 o director do Museo, José Seijo Rubio, quere ampliar a colección con testemuñas de coruñeses ilustres e solicita a María de las Nieves Quiroga y Pardo Bazán ampliar a doazón cunha serie de obxectos persoais da escritora: Un retrato de Emilia Pardo Bazán pintado por Vaamonde, unha escribanía de despacho cunha pluma, o misal que usou o día do seu matrimonio, un estoxo que contén unha plumilla de ouro, e un manuscrito autógrafo de contido artístico.

Completa esta relación de obras ligadas a Emilia Pardo Bazán un tapiz antigo que se incorporou aos fondos do museo mediante o Legado testamentario no ano 1968,de María Estaban Collantes y Sandoval, irmá da esposa do fillo de dona Emilia. Este Legado testamentario tamén conten un retrato da condesa de Torre de Cela, esposa de Jaime Quiroga y Pardo Bazán.

VÍDEO DA EXPOSICIÓN

Obxectos Doados por María de las Nieves Quiroga y Pardo Bazán,  Marquesa Vda. de Cavalcanti

• Retrato de Emilia Pardo Bazán. Óleo/lenzo. Xesús Corredoyra, 1915

• Retrato de Emilia Pardo Bazán. Pastel/papel. Joaquín Vaamonde, 1896

• Manuscrito sobre Goya. Emilia Pardo Bazán. 1900-1904

• Escribanía. Prata. Prateiro:  Domingo Antonio de Castro. 1808

• Pluma. Prata e ametista. Século XIX

• Misal. Editor : A. Laplace, 1866

• Estoxo (con plumilla no interior). Xoieiros: Masriera Hermanos, c. 1895-1915.

Obxectos Doados por María Esteban-Collantes y Sandoval. Condesa de Esteban-Collantes (Irmá da nora de Emilia Pardo Bazán)

• Retrato da Condesa de Torre de Cela. Pastel/papel. Joaquín Vaamonde, 1897. Trátase de Manuela Esteban-Collantes y Sandoval, esposa de Jaime Quiroga y Pardo Bazán,
  • Tapiz. Speculum Humanae Vitae. Liño, lá, seda, c.1590-1630

A mostra complétase con outros fondos da colección do Museo vinculados á obra literaria da Emilia Pardo Bazán, á súa vida na Coruña e ás súas amizades:

• "A cidade do seu tempo". Descríbea na súa obra literaria, baixo o nome ficticio de Marineda.

• Puerto de A Coruña  (Martínez Abades) 1896

• Vista de A Coruña (Ferrant Fischermans)  1891

Relación con personaxes coruñeses

• Retrato de D. Ramón Pérez Costales, de Joaquín Vaamonde 1897