Pablo Picasso
Maya à la poupée
1938
Óleo sobre lenzo
73,5x60 cm
Musée national Picasso-Paris
MP 170
© Photo: RMN-Grand Palais (Musée national Picasso-Paris) / Adrien Didierjean
© Sucesión Pablo Picasso, VEGAP, Madrid, 2023
Poéticas de autoafirmación: retrato e autorretrato
Retratar e autorretratarse formaban unha das razóns de ser de Picasso como pintor, como unha reafirmación de si mesmo e do mundo que lle rodeaba.
Iniciouse no xénero durante os primeiros anos coruñeses, nos que pintaba á súa familia –ao seu pai, á súa nai, ás súas irmás e mesmo ao seu can Clíper– ou aos vellos e esmoleiros que pululaban polas rúas, nunca a personaxes inventados.
Co paso dos anos, a configuración dos seus rostros irían evolucionando cara a procesos deconstructivos, cuxa fragmentación e análise, desde a xeometría á caligrafía xestual, terminarán por definir ao artista que soubo penetrar na alma dos seus personaxes.